دسته‌بندی محصولات

سازنده:

نوع پوست

ترتیب بر اساس:

موی رنگ شده

رنگ کردن موها می تواند بسیار هیجان انگیز باشد و باعث تغییر قابل توجهی در چهره ما شود ، همچنین حس خوبی را در ما ایجاد کند . اما جدای از این هیچکس دوست ندارد به خاطر رنگ کردن به موهایش آسیب برسد و از طرفی دوست داریم جلوه رنگ روی موهای مان ماندگاری بیشتری داشته باشد. اکثر ما این تجربه را داشته ایم که بعد از صرف هزینه و زمان زیادی برای رنگ کردن موها ، موهای رنگ شده  فقط برای مدت کمی ماندگاری داشته و از طرفی مو هایمان نیز به نرمی وسلامتی قبل نیست .

شاید یکی از مهم ترین دلایل آن است که بیشتر ما به کارهایی که باید برای مراقبت از موهای رنگ شده لازم را است ، انجام دهیم آشنایی نداریم و به تقویت موهای رنگ شده توجه نمی کنیم. اگر به طور مرتب موهای خود را رنگ می‌کنید، به احتمال زیاد موها خشک و شکننده می شوند. مواد شیمیایی رنگ‌ موها، رطوبت مو را از بین می‌برند. در نتیجه، تار موها ضعیف می‌شوند. برای مراقبت از مو های رنگ شده لازم است به بعضی نکات توجه داشته باشیم.

موی رنگ شده

از رنگ کردن زیاد موها در فاصله زمانی کم خودداری کنید.
برای جلوگیری از خشکی مو ها سعی کنید از محصولات آبرسان و مرطوب کننده مو استفاده کنید.
از نرم کننده های بعد از حمام استفاده کنید زیر را با ایجاد لایه های محافظ ، از مو ها در برابر وسایل حرارتی و اشعه های نور خورشید محافظت بیشتری می کند.
اگر مدت زمان زیادی است که موهای تان را کوتاه نکردید برای حفظ سلامت مو و پیشگیری از خشکی مو بعد از رنگ کردن ، کمی از موهای تان را کوتاه کنید تا جان تازه ای به مو ها ببخشید.
برای شستشن موها از آب ولرم رو به خنک استفاده کنید زیر را آب خیلی گرم باعث می شود کوتیکول های روی ساقه مو از بین بروند که این نیز منجر به خشک شدن و کدر شدن موها می شود.
موهای خود را کمتر در معرض آب های کلر دار قرار دهید زیرا کلر باعث از بین بردن شفافیت و کمرنگ کردن موهای رنگ شده می شود ؛ پس حتما  استفاده از کلاه شنا در استخر را فراموش نکنید.
یکی از علل خشکی مو کمبود ویتامین بدن است برای کمتر شدن عوارض خشکی مو بعد از رنگ گنجاندن قرص های خوراکی ویتامین در برنامه روزانه و یا هفتگی خود در تغذیه شدن مو ها بسیار موثر است.
آب های لوله کشی منازل به علت وجود یک سری املاح و مواد معدنی و همچنین کلر؛ آب های نسبتا سنگینی هستند بهتر است در حمام از دوش های فیلتر دار استفاده کنید و آب حمام را تصفیه کند تا جنس آب لطیف تر شود.

در اغلب این محصولات ، برچسب «مخصوص موهای رنگ شده» وجود دارد ، یعنی این که شامپو فاقد مواد شیمیایی قویی است که موجب از بین رفتن رنگ می شوند. رایج ترین ماده ی شیمیایی موجود در شامپوها، سولفات است. سولفات پاک کننده ای قوی برای از بین بردن چربی و تولید کف است که بیشتر ما به آن عادت داریم. با مصرف شامپوی حاوی سولفات ساقه مو متورم و کوتیکول مو باز می شود. بنابراین، رنگ سریع تر از روی آن پاک می شود. روشن است که این مسئله برای حفظ طولانی مدت رنگ مو، خبر خوبی نیست.
به علاوه، محصولات مخصوص موهای رنگ شده، حاوی مواد نرم کننده و ترمیم کننده ای هستند که به آبرسانی و سلامت مو کمک می کنند. همچنین، یادتان باشد از شامپوهای روشن کننده استفاده نکنید، زیرا این شامپوها سرعت از بین رفتن رنگ مو را افزایش می دهند.

همیشه از یک نرم کننده‌ی قوی برای حفظ رطوبت مورد نیاز مو استفاده کنید این محصول ممکن است به شکل نرم کننده یا کرم موی بدون نیاز به آبکشی باشد. نرم کننده‌ی معمولی که در حمام استفاده می‌کنید و بعد آن را می‌شویید، یا حتی ماسک مو، از این دسته‌اند.
این محصولات، مواد مغذی لازم را برای تقویت موی رنگ شده شما فراهم کرده و آنها را آبرسانی می‌کنند. بکوشید، حداقل یک بار در هفته از این محصولات یعنی شامپو و ماسک مو استفاده کنید. اگر بعد از مصرف نرم کننده ها پوست سرتان چرب شد، به دنبال محصولات مخصوص موی چرب باشید. این محصولات، بدون چرب کردن موهای تان، رطوبت مورد نیاز آن‌ها را تأمین می‌کنند. برای پیشگیری از حساسیت احتمالی، مراقب باشید تا فرآورده‌هایی که نیاز به آبکشی ندارند، روی پوست سرتان باقی نمانند.