دسته‌بندی محصولات

سازنده:

نوع پوست

ترتیب بر اساس:

موی آسیب دیده

وقتی موهای شما آسیب می بینند شما نمی توانید یک باره آن ها را به حالت اولیه باز گردانید اما می توانید عادات نادرست خود را تغییر داده و بیشتر مراقب موهای خود باشید. اگر بعد از چند هفته مراقبت، آثار بهبودی در موهای خود مشاهده نکردید، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. او می تواند با ارزیابی علائم شما، بیماری نهفته ای را که احتمالاً موجب ایجاد آن ها شده است، تشخیص دهد. و اگر ریزش، خشکی و سایر مشکلات موهای شما به دلیل بیماری خاصی نباشد، در این صورت، باید درصدد درمان برآیید.

آیا می‌توان امیدوار بود که موهای آسیب‌دیده، خشک و شکننده به گیسوانی نرم، صاف، بدون گره و براق تبدیل شوند؟ آسیب موها اغلب اوقات چیزی فراتر از وجود موخوره و دندانه‌دار شدن انتهای مو است. بیرونی‌ترین لایه ساقه مو که کوتیکول نام دارد، در موهای آسیب دیده ، شکننده می‌شود و یکنواختی خود را از دست می‌دهد. در چنین مواقعی موها کدر، وز و مجعد به نظر می‌آیند و به‌ راحتی حالت نمی‌گیرند. گاهی تنها درمان، زمان دادن، کوتاه کردن موهای آسیب دیده و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های جدید است.

موی آسیب دیده

موخوره و چندشاخه شده موها : اگر درمان نشوند به روند تخریب شان ادامه می دهند و می تواند تا قسمت بالایی تقسیم شده و به کل ساقه مو آسیب برساند.
موهای آسیب دیده از مواد شیمیایی : موهای آسیب دیده درست حاصل رنگ کردن های متعدد موهای مان است.
موهای آسیب دیده از حرارت :علاقه به داشتن موهای صاف و استفاده از ابزار صاف کننده مو و ابزارهای حالت دهی مو به علت حرارت بالایی که دارند سبب آسیب به مو می شوند.
موهای خشن و زبر : دست تان را لای موهای تان ببرید و سعی کنید با انگشتان تان آن ها را شانه کنید، اگر انگشتان تان بین گره های متعدد موهای تان، گیر می کند، یعنی موهای تان آسیب دیده است.
موهای کدر : اگر حتی بعد شستشوی صحیح موهای تان، موهای شما براق به نظر نمی رسند، قطعاً موهای شما آسیب دیده است.
موهای خشک : موهای خشک همیشه آسیب نمی بینند اما موهای آسیب دیده همیشه خشک هستند! اگر موهای شما حتی بعد از حمام به زودی خشک می شوند، احتمالا موهای تان نیاز دارد که بیشتر از قبل، تغذیه شود.
شکستگی بیش از حد مو : اگر موهای شما حتی با کوچکترین کششی می شکنند، مثلاً وقتی انگشتان تان را از داخل آن عبور می دهید یا موهای تان را شانه می کنید،پس باید موهای تان را زنده کنید!
موهای آسیب دیده بر اثر آب نامناسب : آب سخت یکی از دلایل عمده ای است که زنان در شهرها از ریزش بیش از حد مو رنج می برند.

در فرآیند ترمیم موهای آسیب دیده ای که گره می خورند بهتر است از یک نرم کننده مو بدون نیاز به آبکشی یا اسپری ضد گره استفاده کنید. تا به میزان کافی موها آبرسانی شود.
برای ترمیم مو های خشک از شامپو و نرم کننده با فرمولاسیون مخصوص موهای خشک استفاده کنید. از شامپوهایی که خاصیت مرطوب کنندگی و ترکیبات شوینده ی ملایم تری استفاده کنید، همچنین استفاده از روغن جوجوبا می تواند موها را تقویت و آبرسانی کند.
بهترین راه برای ترمیم موهای آسیب دیده که دچار سوختگی هستند و یا وز شده اند، استفاده از شامپو و سرم ضد وزی است ، چرا که باعث رطوبت رسانی به مو شده .همچنین به دنبال آن از روغن آرگان استفاده کنید. این روغن مراکشی خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد و سرشار از ویتامین های A و E است.
برای خلاص شدن از موی شکننده می توانید ابتدا طبق معمول موهای تان را شامپو و سپس نرم کننده بزنید. سپس موهای تان را با یک حوله خشک کنید و بعد نرم کننده ی بدون نیاز به آبکشی را استفاده کنید. بلافاصله بعد از یک روغن استفاده کنید تا رطوبت را حبس کنید. این کار باعث می شود بتوانید راحت تر موهای تان را شانه کنید و حالت دهید.