دسته‌بندی محصولات

سازنده:

نوع پوست

ترتیب بر اساس:

موی نازک و کم حجم

کم پشت شدن مو یکی از شایع ترین دلایل مراجعه افراد به متخصصین پوست و مو است. عوامل متعددی در ایجاد کم پشتی مو موثر هستند. ریزش موی سر به مقدار کم یا متوسط را کم پشت شدن مو می گویند. ریزش مو فرایندی طبیعی است که هر روز برای همه اتفاق می‌افتد. همه ما روزانه به طور متوسط 80 تار مو از دست می دهیم ، اما موهای ما به طور مداوم در چرخه هایی رشد می‌کند تا دوباره خود احیا کرده و پرپشت به نظر برسند.  با وجود ریزش موی زیاد، کم پشتی مو لزوما باعث طاسی نمی‌شود، اگرچه به شکل نقاط کوچک کم مو روی سرتان ظاهر می‌ شود. با این حال، اگر میزان غیرمعمولی از ریزش مو را مشاهده کرده اید یا موهای شما حجم خود را از دست داده و کم پشت و نازک شده است بهتر است به دنبال درمان کم پشت شدن موها باشید تا مدل مو ایده آل خود را از دست ندهید.

کم پشت شدن مو به تدریج اتفاق می افتد، و به این معنی است که شما زمان لازم را دارید، تا علت آن را مشخص کنید و بهترین روش‌های درمانی را بشناسید. یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث کم پشتی و نازک شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.

موی کم حجم و نازک

دستکاری کردن بیش از حد مو :شامل رنگ کردن، فر کردن دائم، صاف کردن و مواردی از این دست می باشد.
استفاده از محصولات موی قوی : مانند تافت و ژل مو. رنگ موی موقت هم می تواند باعث آسیب به موهای تان می شود.
سفت بستن موها : چه موهای تان را شینیون کنید و چه برای انجام ورزش دم اسبی ببندید، این کار باعث کشیده شدن موهای تان می‌شود و مو را از قسمت فولیکول می شکند و باعث ریزش موی نقطه ای و کم پشت شدن مو در طول زمان می شود.
عدم دریافت کافی آهن فولیک اسید و مواد معدنی دیگر در رژیم غذایی‌تان. تمام این مواد باعث می شوند که مو در فولیکول مو به طور طبیعی رشد کند.
تجربه استرس کنترل نشده : استرس با افزایش هورمون هایی مانند کورتیزول ارتباط دارد. هورمون های استرسی بیش از حد، ممکن است باعث از بین رفتن موهای جدیدی شود که در حال رشد از فولیکول های مو هستند.

شامپو مخصوص موهای کم پشت و نازک به دو صورت عمل می کند.

اول، چنین محصولاتی به موهای شما حجمی می دهند که باعث می شود موهای تان پرپشت تر به نظر برسند. این حالت می تواند برای افرادی که دچار کم پشتی هستند؛ یا به طور طبیعی موهای نازکی دارند، مفید باشد.
همچنین، شامپو مخصوص موهای کم پشت و نازک حاوی ویتامین ها و آمینواسیدهایی هستند که باعث سالم تر شدن پوست سر و رشد موی بیشتر در طول زمان می شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه، هر بار از این محصولات استفاده کنید. شما همچنین می توانید از پزشک تان بخواهید تا یک شامپوی قوی تر را تجویز کند.

بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می‌کند، تغذیه بسیار تعیین‌کننده است.

پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از پایه‌های اصلی ساختمان موها پروتئین است و کمترین تغییر در اندازه آن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. پس برای به دست آوردن میزان کافی پروتئین و کمک به ضخیم شدن موهای‌تان در هفته باید مقدار کافی ماهی، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبیا و دیگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نوش‌جان کنید.
امگا 3 برای جلوگیری از ریزش مو
بدن برای رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا3 نیاز دارد. پس برای اینکه بتوانید این میزان امگا 3 را در بدن تامین کنید باید مصرف ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.
ویتامین B برای جلوگیری از ریزش مو
بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که مصرف آن به عنوان مکمل برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم مرغ است که وجود این ویتامین از سفید شدن زود رس موها و ریزش آن جلوگیری می‌کند.
ویتامین E برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی است. این عملکرد سبب افزایش جریان خون به ریشه موها می‌ شود، به همین خاطر می‌توان گفت این ویتامین به رشد موها کمک کرده و رشد آنها را در بسیاری از افراد تسریع می‌ بخشد. علاوه بر این نشان داده شده که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند.