دسته‌بندی محصولات

سازنده:

نوع پوست

ترتیب بر اساس:

پوست آکنه ای

آکنه نوعی بیماری مزمن و التهابی پوستی است که باعث ایجاد لکه و جوش هایی به خصوص در صورت، شانه ها، پشت، گردن، سینه و بالای بازو ها می‌شود. این وضعیت معمولاً با فعال شدن غدد چربی در دوران بلوغ روی می‌دهد، اما می‌تواند در هر سنی بروز کند. این شرایط خطرناک نیست اما می‌تواند زخم‌های پوستی بر جای گذارد. جوش‌ (آکنه) يا به دليل افزايش توليد چربي توسط غدد چربي پوست است يا به علت كاهش تخليه غدد چربي و در نتيجه تجمع چربي و فوليكول‌ها است. جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه، کیست ها و ندول ها انواع آکنه هستند و این بیماری شایع ترین بیماری پوستی در جهان است.

شایع ترین بیماری پوستی جوانان را می توان آکنه یا جوش جوانان دانست که با ترشح هورمون های جنسی شروع می شود و وابسته به هورمون آندروژن یا هورمون مردانه است. این بثورات غالبا به دلیل عفونت باکتریایی یا ویروسی، واکنش به سم تولید شده توسط بدن و یا آسیب پوست در اثر بیماری های خودایمنی ایجاد می شوند. داروها به خصوص آنتی بیوتیک ها و دارو های ضدالتهاب غیر استروئیدی نیز بوجود آورنده بثورات پوستی هستند.

پوست مستعد آکنه
  • برامدگی ها ی کوچک صورتی رنگ ملتهب.
  • جوش سر سفید: در زیر سطح پوست باقی می ماند.
  • کیست / غده: جوش های عمیق ملتهب و دردناک در عمق پوست.
  • جوش سر سیاه: در سطح پوست ظاهر می شود و به رنگ سیاه درمی آید.
  • جوش چرکی: معروف به پیمپل جوش ملتهب و قرمز شده با دهانه ای در روی آن.
  • حمام با آب ملایم باعث کاهش التهاب پوست می‌شود و از بروز آکنه جلوگيري می‌کند.
  • اصلا به لکه و جوش‌های صورت دست نزنید. چون با دستکاری و ترکاندن جوش‌ها باعث افزایش آن‌ها می‌شوید.
  • استرس عامل بروز انواع بیماری‌ها از جمله التهاب پوست و آکنه در بدن است. تا جایی که می‌توانید از محیط‌ های پر استرس دوری کنید.
  • به طور کل هر انسان باید روزانه ۸ ساعت بخوابد. خوابیدن به اندازه روی سلامت روان، پوست، دفع سموم از بدن و در تنظیم ساعت بدن نقش زیادی دارد.
  • آرایش غلیظ به شدت برای سلامت پوست خطرناک است و اگر برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند باعث لک شدن پوست و شکل گیری آکنه می‌شود.
  • در طول هفته به انجام حرکات ورزشی ساده بپردازید. اگر هزینه‌های رفتن به باشگاه برای تان سنگین است، دور پارک و یا حتی در مسیر خانه تا محل کار را پیاده روی کنید.
  • سعی کنید هر روز برای رفتن به محل کار از لباس‌های شسته شده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که هم بوی بد ندهید و اعتماد به نفس تان افزایش پیدا کند و هم باعث کاهش التهاب پوستی و بروز آکنه می‌شود.
  • از محصولات سبک و فاقد چربی که برچسب “non-comedogenic” دارد استفاده کنید. این عبارت به این معنی است که محصول باعث بسته شدن منافذ نمی شود. همچنین به دنبال ترکیباتی مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید که باعث حفظ رطوبت پوست می شوند، باشید. از محصولات سنگین و چرب که حاوی ترکیبات جوش زا مانند روغن های معدنی یا کلد کرم هستند، باید اجتناب کنید.
  • برای استفاده از لایه بردار از اسکراب و ماسک های ملایم که برای پوست آکنه ای مشکلی به وجود نمی آورند ، استفاده کنید . یک محصول ملایم و غیر ساینده که مخصوص پوست تان باشد را انتخاب کنید.
  • برای تهیه ضد آفتاب ، یک ضد افتاب که مناسب پوست تان هست را انتخاب کنید و دیگر بد نیست که هر روز از آن استفاده کنید. به دنبال محصولاتی باشید که دارای برچسب بدون روغن و غیر دارویی هستند. اول از همه، برای استفاده روزانه شما یک محصول بدون روغن (oil free) می‌خواهید. محصولات فاقد روغن به شما کمک می‌کند تا پوست صورت خود را مانند لکه‌های روغن احساس نکنید.
    همچنین، به دنبال کلمه غیر کومدوژنیک یا غیرکومدون زا باشید. این بدان معناست که این محصول شامل موادی نیست که برای مسدود شدن منافذ شناخته شده باشند.این تضمین کننده این نیست که محصول شما را بدون جوش حفظ خواهد کرد، اما شروع خوبی است.
    از کرم ضد آفتاب مخصوص بدن روی صورت خود استفاده نکنید. اینها معمولاً خیلی ضخیم، سنگین و چرب هستند و ممکن است به زدن جوش کمک کنند.
  • برای اصلاح صورت در آقایان ، از یک ژل اصلاح یا فوم اصلاح روان حاوی بنزوئیل پراکسید یا آنتی بیوتیک موضعی که برای صورت های دارای آکنه تولید شده استفاده کنید. هنگام اصلاح از یک تیغ تیز استفاده کنید تا مو ها کاملا اصلاح شوند. مو ها را به سمت پایین و در جهت رویش موها اصلاح کنید تا از التهاب پوستی جلوگیری شود.
    پس از اصلاح از افتر شیو های حاوی الکل که باعث التهاب پوست می شوند، اجتناب کنید. این محصولات باعث تحریک زخم های سطح پوست و آکنه های صورت می شوند. از یک مرطوب کننده فاقد چربی یا لوسیون و ژل مخصوص آنتی باکتریال استفاده کنید.