دسته‌بندی محصولات

سازنده:

نوع پوست

ترتیب بر اساس:

موی دارای شوره

شوره سر پوسته‌ پوسته‌ های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌ های مرده پوست در مو ها ایجاد می‌شود. در واقع سلول‌های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق شوره سر ایجاد می‌شود.شوره سر(Dandruff) یکی از مشکلات رایج مو ها است که در سنین مختلف رخ می‌دهد ، اما معمولا جوانان و افراد میان‌سال بیش از دیگران با این موضوع درگیر هستند. این شوره‌ ها معمولا ضرری ندارند و عارضه‌ ای برای شما ایجاد نمی‌کنند. اما ممکن است ازنظر نظافت یا زیبایی مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یافتن راه چاره‌ای برای برطرف کردن این پوسته‌های سفید مزاحم هستند. راهی که بتواند برای همیشه آن‌ها را از بین ببرد و موهای شما را تمیز و زیبا کند.

بهداشت ضعیف نمی‌تواند عاملی برای تشدید یا ایجاد شوره سر باشد. اما معمولا زمانی که فرد مو های خود را به‌ طور مرتب شانه نزده یا آن‌ها را نمی‌شوید، شوره‌ ها بیشتر به چشم می‌آیند. عوامل دیگر نظیر سن افراد، شرایط آب و هوایی، سطح استرس افراد، شرایط سلامتی و برخی بیماری‌ها، شیوه مراقبت از موها و کیفیت محصولات مراقبتی مو می‌تواند باعث تشدید شوره سر شود.

موی دارای شوره
شناخت نوع شوره سر می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب شیوه درمان آن داشته باشد.

شوره خشک :
شوره خشک معمول‌ ترین نوع شوره است. این شوره معمولا در فصل زمستان تشدید می‌شود. چراکه سرد و گرم شدن محیط می‌تواند پوست سر شما را خشک کند. علاوه بر این شستن مداوم موها با آب داغ نیز می‌تواند از دلایل ایجاد شوره خشک باشد.پوسته‌های شوره خشک معمولا سفید و ریز هستند و ممکن است باعث ایجاد خارش خفیف شوند.
خارش شدید به همراه شوره‌های خشک می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری پوستی جدی‌تر باشد که باید توسط پزشک بررسی شود.
برای کمک به جلوگیری از بروز شوره خشک می‌توانید از شامپوهای مرطوب‌کننده استفاده کنید.

شوره پوست‌پوستی یا چرب :
پوسته‌ های این شوره معمولا بزرگ‌تر از شوره خشک است و ممکن است حالتی روغنی داشته باشد. همچنین این پوسته‌ ها رنگ زردتری دارند.
اگزمای سبورئیک نوع شدیدی از شوره چرب است.

درماتیت سبورئیک یا اگزمای سبورئیک
این افراد معمولا پوستی چرب و تحریک‌ شده دارند و به همین دلیل احتمال ابتلا به شوره سر در آن‌ها بالا است. پوست این افراد معمولا قرمز، چرب و پوشیده از پوسته‌ پوسته‌های سفید و زرد است.
توجه کنید که در این مورد شوره مو تنها در موهای سر پیدا نمی‌شود. ممکن است در موهای پشت گوش، ابروها، سینه و دیگر قسمت‌های پوشیده از موی بدن نیز شوره مشاهده شود.

بیماری‌های زمینه‌ای
بیماری‌های زمینه‌ای در افراد مانند : پارکینسون و صرع می‌تواند از دلایل ایجاد شوره سر باشد.
موارد دیگری همچون مصرف الکل، افسردگی، اختلالات اشتها یا اضافه‌وزن و سکته‌ های مغزی و قلبی می‌تواند از دلایل بروز شوره سر نیز باشد.

شوره سر ناشی از قارچ
بر روی پوست سر این افراد معمولا قارچی به نام مالاسزیا یافت می‌شود که از چربی پوست تغذیه می‌کند. این قارچ برای افراد معمولی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما در بعضی افراد با بیماری‌ها یا شرایط خاص باعث تحریک پوست شده و با ترکیب با چربی پوست سر ، شوره را ایجاد می‌کند.

شامپو یا محصولات مراقبتی نامرغوب یا ناسازگار با پوست
هنگام انتخاب شامپو یا دیگر محصولات مراقبتی علاوه بر نوع موی سر باید مشخصات پوست خود را نیز در نظر بگیرید. چراکه ممکن است برخی محصولات با پوست سر شما سازگاری نداشته و باعث تحریک آن و درنهایت ایجاد شوره شوند. استفاده از شامپوهای سبک، ملایم و غیر دارویی پوست را تحریک نکرده و احتمال بروز شوره سر را کاهش می‌دهد.

شانه نکردن موها به‌صورت مرتب
بهتر است به‌صورت مرتب و با شانه‌های مناسب موهای خود را شانه کنید تا از تجمع سلول‌های مرده و بروز شوره جلوگیری شود.

مخمرها
ممکن است افزایش مخمرهای پوست سر یکی از دلایل بروز شوره سر باشد. این مشکل معمولا در فصل زمستان بیشتر رخ می‌دهد. چراکه در این فصل اشعه خورشید ضعیف‌تر بوده و مخمرها فرصت رشد بیشتری دارند. درواقع در فصول گرم سال نور خورشید باعث از بین رفتن مخمرها و کاهش شوره سر خواهد شد.

بیماری‌های پوستی
بعضی از بیماری‌های پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس باعث ایجاد یا تشدید شوره سر خواهند شد. علاوه بر این عفونت‌های قارچی نیز می‌تواند از عوامل بروز شوره سر باشد.

سن و عوامل هورمونی
بیشتر مشکلات مربوط به پوست و مو معمولا با افزایش سن بروز آغازشده یا تشدید می‌شود، البته نوعی از شوره سر که به شوره سر گهواره شناخته می‌شود، در نوزادان رخ می‌دهد.
برخی عوامل هورمونی نیز می‌تواند بروز شوره سر را تشدید کند. این عوامل معمولا در مردان شایع‌تر از زنان است.

رژیم غذایی نامناسب
کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید شوره سر شود. معمولا افرادی که با کمبود روی، ویتامین‌های گروه B و امگا 6 مواجه هستند بیشتر به شوره سر مبتلا می‌شوند.

برای انتخاب شامپو ضد شوره باید به ترکیبات آن ها دقت کرد. شامپو های ضد شوره اغلب حاوی یکی از مواد زیر هستند. دقت کنید، با توجه به علت ایجاد شوره سرتان، ماده موثره شامپو ضد شوره خود را انتخاب کنید.

پیروکتون اولامین :
پیروکتون اولامین، ماده ای ضد شوره‌ است. این ماده خواص ضد قارچی دارد و در کنترل علت اصلی ایجاد شوره سر و قارچ های پوست سر به نام مالاسه زیا گلوبوسا، مؤثر است.
سالیسیلیک اسید:
مانند یک اسکراب پوست کف سر به از بین بردن پوسته‌ ها کمک می کند، اما ممکن است موجب خشکی پوست سر و در نتیجه، پوسته پوسته شدن بیشتر آن شود. بعد از استفاده از شامپوهای حاوی این ماده می‌توانید از ماسک مو استفاده کنید.
کل‌تار یا قطران زغال سنگ:
این ماده به درمان مشکلاتی مثل شوره، درماتیت سبوره‌‌ای و پسوریازیس کمک می‌کند. این ماده، سرعت مرگ و پوسته پوسته شدن سلول‌‌های پوست را کاهش می‌دهد. اگر رنگ موی شما روشن است، ممکن است این نوع شامپو، رنگ موهای تان را از بین ببرد.